torsdag 18. oktober 2007

Oppvask, nei. Oppvaskmaskin, ja!

Det er delte meninger rundt hvordan man skal håndtere oppvasken før vannet eventuelt skal friskmeldes, vi har samlet sammen en del uttalelser og konkluderer med følgende:

Skal du være helt sikker på å unngå giardia-parasittene må du koke vannet du skal vaske opp i. Også vannet du skyller oppvasken i.

Har du oppvaskmaskin er temperaturen her egentlig ikke høy nok, men fordi de fleste vaskemidlene nå om dagen inneholder sterk lut er dette nok til å ta liv av parasittene.

Ingen kommentarer: