torsdag 18. oktober 2007

Styring på vannet

Nå i disse dager popper det opp forskjellige vann-arbeider-titler i hytt og gevær. Vanndirektører og vanninspektører. Men hva gjør disse menneskene i vannjobben deres om de ikke klarer å passe på at vi har vann vi kan drikke? Sitter de med bena på skrivepulten å spiller kabal? Eller kanskje Halo? Har disse vannmenneskene virkelig en så travel hverdag på jobb at de ikke får plass til det med vann som er viktigst? At det skal være drikkbart?

Når GE Health Care er de som snuser opp at vannet vi drikker kan gjøre oss syke må det jo være noe feil. Det viser kanskje bare at GE Health Care tar medisinproduksjonen deres seriøst og at Oslo Kommune mer eller mindre driter i om halve befolkningen sitter på do med kraftig diaré sånn at hele samfunnssystemet kollapser.

I tilegg blir vi matet med 100 forskjellige utsagn fra hundre forskjellige folk om hva som er riktig og hva som er galt. Dette må jo være en USA-inspirert taktikk for å ha kontroll over redde sjeler. Det er forvirrende og slitsomt å forholde seg til et hav av meninger og synsing og ting kan lett mistolkes og misforstås. Noen tror det er farlig å trakte kaffen på vanlig vis og noen tror det er farlig å vaske opp for hånd. Ingen VET hva som stemmer. Her skal vi samle all info vi kommer over og håper det kan hjelpe til at folk kan prøve å ta sine egne sluttninger til hva som er troverdig og hva som er tullsnakk fra mediakåte "forskere" som synes noe for å synse.

Ingen kommentarer: